Dinitrols 3 principper

Vi efterlever 3 grundprincipper til at levere verdens bedste rustbeskyttelse.

01. Grundigt forarbejde

– går altid forud for en Dinitrol Rustbeskyttelse og er din garanti for, at bilen får den helt rigtige behandling. Vi afmonterer plastafdækningen, efterser vognbunden og klargør alle kroge og samlinge

02. Bekymringsfrihed

– for skjulte skader og uforudsete udgifter til rustreparationer og for kvaliteten af din bils rustbeskyttelse. Vi fotodokumenterer og certificerer, at bilen har fået den nødvendige behandling. Dinitrol Fotodokumentation er din sikkerhed for, at bilen har undergået den omfattende adskillelse af vognbunden, der er nødvendig for at opnå en høj kvalitets rustbeskyttelse. 

03. Blåstemplet kvalitet

Teknologisk Institut gennemgår alle Dinitrol Centre i hele landet ved uanmeldte stikprøvekontroller. Teknologisk Instituts medarbejdere kontrollerer alle bilens hulrum og vanger for at se om undervognen har været skilt ad og om rustbehandlingen lever op til Dinitrols høje standard.

Dinitrol afmonterer altid bundplader og inderskærme fra bilen

Grundigt forarbejde går altid forud for en Dinitrol Rustbeskyttelse og er din garanti for, at bilen får den helt rigtige behandling. Vi afmonterer plastafdækningen, efterser vognbunden og klargør alle kroge og samlinger. *Afmontering- og klargøring foretages kun delvist ved en Dinitrol Efterbehandling. ** 30 års garanti tilbydes kun til biler under 12 måneder.
Moderne bildesign giver rust i undervognen

Mange moderne biler er udstyret med plastplader i undervognen, for at mindske vindmodstanden og sænke energiforbruget. Desværre har det vist sig, at der samles store mængder fugtigt skidt i hulrummet mellem plastpladerne og undervognen, og det udsætter din bil for alvorlige rustangreb.

Ærter varsler rustangreb

Danmark ligger midt i det såkaldte ærtebælte, der strækker sig fra det nordlige Storbritannien, henover det sydlige Norge og Sverige, samt hele Danmark og det nordlige Tyskland. Navnet kommer af, at klimaet hér er optimalt til at dyrke grønne ærter, på grund af den meget høje luftfugtighed. I Danmark har vi temperaturer mellem 12 og 17 grader størstedelen af året og en høj luftfugtighed, som giver en optimal grobund for både rust og grønne ærter!

Desværre for de danske bilejere er rusten, ligesom ærterne, vild med det danske klima. De danske biler er derfor særligt udsatte for rustangreb. Specielt i hulrummet mellem plastplade og metal, hvor det fugtige og til tider saltholdige skidt sætter sig. Og når først rusten har angrebet, er den tæt på umulig at komme af med og en meget dyr fornøjelse.

Rust din bil mod rusten

Udover at rustbeskytte sin bil, inden man kører ud på sin første tur, og forny rustbeskyttelsen igen hver 2. eller 3. år, er det vigtigt, at man sørger for at give sin bil de bedste betingelser for at modstå rusten.

Her er det eksempelvis en god ide at parkere sin bil i en opvarmet garage (ca. 20 grader) eller i en carport med god ventilation. Fugten sidder desværre ikke kun i skidtet i bilens hulrum, men også i de porøse filtlignende svampe, som mange nye biler har.

For at give din bil de bedste leveforhold, bør du derfor være opmærksom på…

  • At rustbeskytte din bil så hurtigt som muligt – gerne før første køretur
  • At du parkerer din bil i en garage, der er opvarmet til ca. 20 grader eller i en carport med god luftcirkulation
  • At du som udgangspunkt kan fravælge undervognsvask i en vaskehal, hvis din bil er rustbeskyttet
  • At overdreven (ca. hvert 14. dag til 1 gang om måneden) brug af undervognsvask kan medføre unødvendigt slid på rustbeskyttelsen
  • At du sørger for at få efterbehandlet din rustbeskyttelse hvert 2.-3. år

Fabriksgaranti er ingen garanti imod rust

Køber man en ny bil, dækker fabriksgarantien rigtigt nok rustskader. Men mange overser, at det kun gælder ved indefrakommende gennemtæring, men ikke på mekaniske dele og bremserør, som har med bilens sikkerhed og drift at gøre – skader, der nemt opstår med tonsvis af salt på vejene i det fugtige danske klima.

Se vores behandlingsproces

Se med her, hvordan vi professionelt behandler din bil. Vi har den bedste kvalitet på markedet med årevis erfaring. Lav pris eller kvalitet og tilfredshed? Det er op til dig.

Book tid her

Dokumenteret proces

Dinitrol Fotodokumentation er din sikkerhed for, at bilen har undergået den omfattende adskillelse af vognbunden, der er nødvendig for at opnå en høj kvalitets rustbeskyttelse.

Find dit center

Detaljeret udførelse

Med markedets mest detaljerede sprøjteskemaer, sikrer vi dig, at rustbeskyttelse bliver påført korrekt og ikke rammer kritiske elektroniske dele og sensorer.

Find dit center

Ekspert rådgivning

Med indgående viden omkring rustangreb og bil vedligeholdelse rådgiver vi dig omkring hvilken rustbehandling, der er den rigtige for din bil.

Find dit center

Uvildig kontrol

Som den eneste landsdækkende kæde, er alle Dinitrol Centre kontrolleret og godkendt af Teknologisk Instituts omfattende og uvildige kontrolordning.

Find dit center

Ofte stillede spørgsmål angående Dinitrol

Er du i tvivl om Dinitrol eller konceptet, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Hvor længe holder rustbeskyttelse?
Din bils rustbeskyttelse bliver slidt over tid og kræver derfor en efterbehandling for at sikre, at din bil bliver ved med at være rustfri. Hos Dinitrol anbefaler vi, at din bil behandles hvert 2.-3. år, alt afhængig af kørelsesmønster og stand på behandlingstidspunktet. Er din bil tilmeldt Dinitrols garantiordning skal bilen genbehandles hvert 2. eller 3. år afhængig af, hvilken garanti din bil er tilmeldt. Dette kan ses på dit garantibevis. Dinitrols garanti giver dig 100% bekymringsfrihed. Garantien opretholdes ved at få en Dinitrol Efterbehandling inden den anviste behandlingsdato på garantibeviset er udløbet.
Er undervognsbehandling nødvendigt for min bil?
Alle biler bør undervognsbeskyttes fra ny for at forlænge bilens levetid, da bilerne ikke er produceret til det danske klima og din fabriksgaranti ikke dækker mod rust.

Køber man en ny bil, dækker fabriksgarantien rigtigt nok rustskader. Men mange overser, at det kun gælder ved indefrakommende gennemtæring, men ikke på mekaniske dele og bremserør, som har med bilens sikkerhed og drift at gøre – skader, der nemt opstår med tonsvis af salt på vejene i det fugtige danske klima.

Dinitrol rustbeskyttelse - hvor lang tid tager det?
Alt afhængig af hvilken bil der skal undervognsbehandles samt størrelsen på det, kan behandlingstiden varierer. En typisk undervognsbehandling tager omkring 2 dage. Se her for at finde mere information om behandlingstiden.
Hvad betyder rustbeskyttelse for min bil?
En Dinitrol rustbeskyttelse betyder, at din bil får en længere levetid, bedre gensalgsværdi den dag du skal sælge den videre og så mindsker du udgifterne til rustreparationer og udskiftning af mekaniske dele, som ofte kan være bekosteligt. Hvis du vil undgå problemer med rust i din bil, anbefaler vi en Dinitrol rustbeskyttelse til enhver tid.
Undervognsbehandling – Hvor bliver det gjort?
Hos Dinitrol kan du altid finde et center tæt på hvor du bor. Vi er en landsdækkende kæde med over 65 centre, og vi har en undervognsbehandling, som passer netop til din bil, uanset alder og stand.

Dinitrol har markedets bedste kvalitet med flest års erfaring – det går vi aldrig ned på. Det handler om din bil, og derfor er det utroligt vigtigt at du tager det rigtige valg når du vælger hvilken udbyder, som skal undervognsbehandle din bil.

Har du andre spørgsmål?

Se vores udvidede FAQ eller kontakt vores kundeservice.

Find dit nærmeste Dinitrol Center