Verdens bedste siden 1947
Dinitrols unikke behandlingskoncept sikre din bil den bedste beskyttelse mod rust. Vi arbejder hele tiden på, at blive bedre så du altid kan få verdens bedste rustbeskyttelse.
01. Fotodokumentation
Dinitrol Fotodokumentation er din sikkerhed for, at bilen har undergået den omfattende adskillelse af vognbunden, der er nødvendig for at opnå en høj kvalitets rustbeskyttelse.
02. Sprøjteskemaer
Dinitrol udvikler selv alle detaljerede sprøjteskemaer til alle bilmodeller og med markedets mest detaljerede sprøjteskemaer, er vi danskernes foretrukne rustbeskyttelsesekspert.
03. Uvildig kontrol
Teknologisk Institut gennemgår alle Dinitrol Centre i hele landet ved uanmeldte kontroller. Teknologisk Institut kontrollerer alle bilens hulrum og vanger for at se om undervognen har været skilt ad og om undervognsbehandling lever op til Dinitrols høje standard.
Dinitrol afmonterer altid bundplader og inderskærme fra bilen
Moderne bildesign giver rust i undervognen
Mange moderne biler er udstyret med plastplader i undervognen, for at mindske vindmodstanden og sænke energiforbruget. Desværre har det vist sig, at der samles store mængder fugtigt skidt i hulrummet mellem plastpladerne og undervognen, og det udsætter din bil for alvorlige rustangreb.
Ærter varsler rustangreb
Danmark ligger midt i det såkaldte ærtebælte, der strækker sig fra det nordlige Storbritannien, henover det sydlige Norge og Sverige, samt hele Danmark og det nordlige Tyskland. Navnet kommer af, at klimaet hér er optimalt til at dyrke grønne ærter, på grund af den meget høje luftfugtighed. I Danmark har vi temperaturer mellem 12 og 17 grader størstedelen af året og en høj luftfugtighed, som giver en optimal grobund for både rust og grønne ærter!
Desværre for de danske bilejere er rusten, ligesom ærterne, vild med det danske klima. De danske biler er derfor særligt udsatte for rustangreb. Specielt i hulrummet mellem plastplade og metal, hvor det fugtige og til tider saltholdige skidt sætter sig. Og når først rusten har angrebet, er den tæt på umulig at komme af med og en meget dyr fornøjelse.
Rust din bil mod rusten
Udover at rustbeskytte sin bil, inden man kører ud på sin første tur, og forny rustbeskyttelsen igen hver 2. eller 3. år, er det vigtigt, at man sørger for at give sin bil de bedste betingelser for at modstå rusten.
Her er det eksempelvis en god ide at parkere sin bil i en opvarmet garage (ca. 20 grader) eller i en carport med god ventilation. Fugten sidder desværre ikke kun i skidtet i bilens hulrum, men også i de porøse filtlignende svampe, som mange nye biler har.
For at give din bil de bedste leveforhold, bør du derfor være opmærksom på…
- At rustbeskytte din bil så hurtigt som muligt – gerne før første køretur
- At du parkerer din bil i en garage, der er opvarmet til ca. 20 grader eller i en carport med god luftcirkulation
- At du som udgangspunkt kan fravælge undervognsvask i en vaskehal, hvis din bil er rustbeskyttet
- At overdreven (ca. hvert 14. dag til 1 gang om måneden) brug af undervognsvask kan medføre unødvendigt slid på rustbeskyttelsen
- At du sørger for at få efterbehandlet din rustbeskyttelse hvert 2.-3. år
Fabriksgaranti er ingen garanti imod rust
Køber man en ny bil, dækker fabriksgarantien rigtigt nok rustskader. Men mange overser, at det kun gælder ved indefrakommende gennemtæring, men ikke på mekaniske dele og bremserør, som har med bilens sikkerhed og drift at gøre – skader, der nemt opstår med tonsvis af salt på vejene i det fugtige danske klima.
Ofte stillede spørgsmål angående Dinitrol
Er du i tvivl om Dinitrol eller konceptet, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice hos Dinitrol Danmark. 43 63 14 00
Hvor længe holder rustbeskyttelse?
Er undervognsbehandling nødvendigt for min bil?
Dinitrol rustbeskyttelse - hvor lang tid tager det?
Hvad betyder rustbeskyttelse for min bil?
Undervognsbehandling – Hvor bliver det gjort?
Hvor finder jeg prisen på en Dinitrol behandling?
Skal jeg rustbeskytte min elbil?
Har du andre spørgsmål?
Se vores udvidede FAQ eller kontakt vores kundeservice.