Hvem er Dinitrol

Verdens bedste rustbeskyttelse siden 1965

Dinitrols succeshistorie begyndte med en forholdsvis simpel observation: Kirurgiske instrumenter af rustfrit stål ruster, hvis de kommer i forbindelse med væske
Dinitrols historie stammer helt tilbage fra 1937 i Göteborg, hvor kirurg og professor Sven Johansson så behovet for at øge rustfrit ståls evne til at modstå rust. Sven opdagede nemlig, at kirurgiske instrumenter af rustfrit stål begyndte at ruste, efter de havde været i forbindelse med væske. Han begyndte herefter at eksperimentere med, hvordan han kunne undgå dette. I 1940’erne blev Sven introduceret for en ny metode til at sømme en brækket lårbensknogle. Men hvordan ville det være muligt at foretage en sådan operation, når selv rustfrie søm ville ruste i forbindelse med væske og i dette tilfælde endda kropsvæske?

Tidligere erfaringer viste, at bestemte vandopløselige stoffer kunne være med til at stoppe rust-processen. Med disse erfaringer i mente blev Sven altså den første i verden til at afprøve di-orthe-nitron forbindelser som inhibitorer – og for første gang i verdenshistorien lykkedes det at stoppe rusten fra at udvikle sig. Efter at have set den enestående virkning tog han i 1947 patent på brugen af di-orthe-nitron i forbindelse med rustbeskyttelse i over 25 lande. Herefter kontaktede Sven virksomheden Astra, som hjalp med distributionen og sørgede for, at rustbeskyttelsesproduktet kom ud til de rette forbrugere.

1960 bliver året, hvor Peugeot 203 Saloon får verdens første Dinitrol Behandling i Sverige. På baggrund af den store succes kommer Dinitrol til Danmark allerede fem år senere, i 1965, og lige siden har alle danskere kunne give deres bil en rustbeskyttelse af højeste kvalitet.

Igennem årene har Dinitrol spredt sig fra at have været anvendt primært i Skandinavien til at blive brugt over hele verdenen på mange forskellige overflader. I 1982 begyndte Saab at beskytte deres første passagerfly med Dinitrol, sidenhen Lufthansa. Dinitrol bruges i dag i mange forskellige sammenhænge, men det har hele vejen igennem været det samme unikke og højkvalitets produkt, som vi kender i dag.

Biler er ekstra udsatte i det danske klima

I Danmark har vi temperaturer mellem 12 og 17 grader størstedelen af året og en høj luftfugtighed, som giver en optimal grobund for rust, og derfor er din bil konstant udsat for rustangreb – året rundt.

Se vores behandlingsproces

Se med her, hvordan vi professionelt behandler din bil. Vi har den bedste kvalitet på markedet med årevis erfaring. Lav pris eller kvalitet og tilfredshed? Det er op til dig.

Find center og book tid

Dinitrol har en rustbehandling, der passer

til din bil, uanset alder og stand.

Klik og find den Dinitrol Behandling, der passer til dine behov, og gør en god investering i din bils levetid, sikkerhed og værdi:

Er din bil

under 1 år?

Opnå automatisk 30 års garanti

Er din bil

over 1 år?

Opnå automatisk 30 års garanti

Skal din bil

genbehandles?

Genopfrisk din rustbeskyttelse

Viser din bil tegn

på rust?

Udbedr og forebyg rust

Ofte stillede spørgsmål angående Dinitrol

Er du i tvivl om vores priser eller koncept, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Hvor længe holder rustbeskyttelse?
Din bils rustbeskyttelse bliver slidt over tid og kræver derfor en efterbehandling for at sikre, at din bil bliver ved med at være rustfri. Hos Dinitrol anbefaler vi, at din bil behandles hvert 2.-3. år, alt afhængig af kørelsesmønster og stand på behandlingstidspunktet. Er din bil tilmeldt Dinitrols garantiordning skal bilen genbehandles hvert 2. eller 3. år afhængig af, hvilken garanti din bil er tilmeldt. Dette kan ses på dit garantibevis. Dinitrols garanti giver dig 100% bekymringsfrihed. Garantien opretholdes ved at få en Dinitrol Efterbehandling inden den anviste behandlingsdato på garantibeviset er udløbet.
Er undervognsbehandling nødvendigt for min bil?
Alle biler bør undervognsbeskyttes fra ny for at forlænge bilens levetid, da bilerne ikke er produceret til det danske klima og din fabriksgaranti ikke dækker mod rust.

Køber man en ny bil, dækker fabriksgarantien rigtigt nok rustskader. Men mange overser, at det kun gælder ved indefrakommende gennemtæring, men ikke på mekaniske dele og bremserør, som har med bilens sikkerhed og drift at gøre – skader, der nemt opstår med tonsvis af salt på vejene i det fugtige danske klima.

Dinitrol rustbeskyttelse - hvor lang tid tager det?
Alt afhængig af hvilken bil der skal undervognsbehandles samt størrelsen på det, kan behandlingstiden varierer. En typisk undervognsbehandling tager omkring 2 dage. Se her for at finde mere information om behandlingstiden.
Hvad betyder rustbeskyttelse for min bil?
En Dinitrol rustbeskyttelse betyder, at din bil får en længere levetid, bedre gensalgsværdi den dag du skal sælge den videre og så mindsker du udgifterne til rustreparationer og udskiftning af mekaniske dele, som ofte kan være bekosteligt. Hvis du vil undgå problemer med rust i din bil, anbefaler vi en Dinitrol rustbeskyttelse til enhver tid.
Har du andre spørgsmål?

Se vores udvidede FAQ eller kontakt vores kundeservice.

Find dit nærmeste Dinitrol Center