Hvem er Dinitrol

Verdens bedste rustbeskyttelse siden 1947

Dinitrols succeshistorie begyndte med en forholdsvis simpel observation: Kirurgiske instrumenter af rustfrit stål ruster, hvis de kommer i forbindelse med væske

Dinitrols historie stammer helt tilbage fra 1937 i Göteborg, hvor kirurg og professor Sven Johansson så behovet for at øge rustfrit ståls evne til at modstå rust. Sven opdagede nemlig, at kirurgiske instrumenter af rustfrit stål begyndte at ruste, efter de havde været i forbindelse med væske. Han begyndte herefter at eksperimentere med, hvordan han kunne undgå dette. I 1940’erne blev Sven introduceret for en ny metode til at sømme en brækket lårbensknogle. Men hvordan ville det være muligt at foretage en sådan operation, når selv rustfrie søm ville ruste i forbindelse med væske og i dette tilfælde endda kropsvæske?

Tidligere erfaringer viste, at bestemte vandopløselige stoffer kunne være med til at stoppe rust-processen. Med disse erfaringer i mente blev Sven altså den første i verden til at afprøve di-orthe-nitron forbindelser som inhibitorer – og for første gang i verdenshistorien lykkedes det at stoppe rusten fra at udvikle sig. Efter at have set den enestående virkning tog han i 1947 patent på brugen af di-orthe-nitron i forbindelse med rustbeskyttelse i over 25 lande. Herefter kontaktede Sven virksomheden Astra, som hjalp med distributionen og sørgede for, at rustbeskyttelsesproduktet kom ud til de rette forbrugere.

1960 bliver året, hvor Peugeot 203 Saloon får verdens første Dinitrol Behandling i Sverige. På baggrund af den store succes kommer Dinitrol til Danmark allerede fem år senere, i 1965, og lige siden har alle danskere kunne give deres bil en rustbeskyttelse af højeste kvalitet.

Igennem årene har Dinitrol spredt sig fra at have været anvendt primært i Skandinavien til at blive brugt over hele verdenen på mange forskellige overflader. I 1982 begyndte Saab at beskytte deres første passagerfly med Dinitrol, sidenhen Lufthansa. Dinitrol bruges i dag i mange forskellige sammenhænge, men det har hele vejen igennem været det samme unikke og højkvalitets produkt, som vi kender i dag.

Biler er ekstra udsatte i det danske klima

I Danmark har vi temperaturer mellem 12 og 17 grader størstedelen af året og en høj luftfugtighed, som giver en optimal grobund for rust, og derfor er din bil konstant udsat for rustangreb – året rundt.

En kvalitets rustbeskyttelse

Vi efterlever grundprincipper hver gang vi behandler din bil, som giver dig verdens bedste rustbeskyttelse.

01. Fotodokumentation
Dinitrol Fotodokumentation er din sikkerhed for, at bilen har undergået den omfattende adskillelse af vognbunden, der er nødvendig for at opnå en høj kvalitets rustbeskyttelse.
02. Detaljerede sprøjteskemaer
Hos Dinitrol udvikler vi selv alle vores detaljerede sprøjteskemaer til alle bilmodeller og med markedets mest detaljerede sprøjteskemaer, er vi danskernes foretrukne rustbeskyttelsesekspert.
03. Kontrolleret af Teknologisk Institut
Teknologisk Institut gennemgår alle Dinitrol Centre i hele landet ved uanmeldte stikprøvekontroller. Teknologisk Instituts medarbejdere kontrollerer alle bilens hulrum og vanger for at se om undervognen har været skilt ad og om rustbehandlingen lever op til Dinitrols høje standard.

Se vores behandlingsproces

Se med her, hvordan vi professionelt behandler og beskytter din bil mod det danske klima.

Ofte stillede spørgsmål angående Dinitrol

Er du i tvivl om Dinitrol eller konceptet, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Hvor længe holder rustbeskyttelse?
Din bils rustbeskyttelse bliver slidt over tid og kræver derfor en efterbehandling for at sikre, at din bil bliver ved med at være rustfri. Hos Dinitrol anbefaler vi, at din bil behandles hvert 2.-3. år, alt afhængig af kørelsesmønster og stand på behandlingstidspunktet. Er din bil tilmeldt Dinitrols garantiordning skal bilen genbehandles hvert 2. eller 3. år afhængig af, hvilken garanti din bil er tilmeldt. Dette kan ses på dit garantibevis. Dinitrols garanti giver dig 100% bekymringsfrihed. Garantien opretholdes ved at få en Dinitrol Efterbehandling inden den anviste behandlingsdato på garantibeviset er udløbet.
Er undervognsbehandling nødvendigt for min bil?
Alle biler bør undervognsbeskyttes fra ny for at forlænge bilens levetid, da bilerne ikke er produceret til det danske klima og din fabriksgaranti ikke dækker mod rust. Køber man en ny bil, dækker fabriksgarantien rigtigt nok rustskader. Men mange overser, at det kun gælder ved indefrakommende gennemtæring, men ikke på mekaniske dele og bremserør, som har med bilens sikkerhed og drift at gøre – skader, der nemt opstår med tonsvis af salt på vejene i det fugtige danske klima.
Dinitrol rustbeskyttelse - hvor lang tid tager det?
Alt afhængig af hvilken bil der skal undervognsbehandles samt størrelsen på det, kan behandlingstiden varierer. En typisk undervognsbehandling tager omkring 2 dage. Se her for at finde mere information om behandlingstiden.
Hvad betyder rustbeskyttelse for min bil?
En Dinitrol rustbeskyttelse betyder, at din bil får en længere levetid, bedre gensalgsværdi den dag du skal sælge den videre og så mindsker du udgifterne til rustreparationer og udskiftning af mekaniske dele, som ofte kan være bekosteligt. Hvis du vil undgå problemer med rust i din bil, anbefaler vi en Dinitrol rustbeskyttelse til enhver tid.
Undervognsbehandling – Hvor bliver det gjort?
Hos Dinitrol kan du altid finde et center tæt på hvor du bor. Vi er en landsdækkende kæde med over 65 centre, og vi har en undervognsbehandling, som passer netop til din bil, uanset alder og stand. Dinitrol har markedets bedste kvalitet med flest års erfaring – det går vi aldrig ned på. Det handler om din bil, og derfor er det utroligt vigtigt at du tager det rigtige valg når du vælger hvilken udbyder, som skal undervognsbehandle din bil.
Hvor finder jeg prisen på en Dinitrol behandling?
For at få en pris på netop din bil skal du finde dit nærmeste Dinitrol center her på hjemmesiden. De fleste centre har online booking, hvor du kan finde prisen på din bil via “book her”. De få centre som ikke har online booking, er du nødt til at tage fat i centret telefonisk.
Skal jeg rustbeskytte min elbil?
Alle biler ruster i Danmark, inklusiv elbiler. Derfor er det sund fornuft, at forlænge din elbils levetid med en rustbeskyttelse. Du kan læse mere her og booke tid hos dit nærmeste Dinitrol center.
Har du andre spørgsmål?

Se vores udvidede FAQ eller kontakt vores kundeservice.

Find dit nærmeste Dinitrol Center