Alle biler skal rustbeskyttes
Undervognsbehandling til din bil uanset, alder, stand og drivmiddel.
Hvorfor vælge en Dinitrol-behandling
Med Dinitrol får du en behandling af højeste kvalitet. Vi går aldrig på kompromis med vores kvalitet og service til dig som kunde.
Dokumenteret behandling som garanti
Dinitrol Fotodokumentation er din sikkerhed for, at bilen har undergået den omfattende adskillelse af vognbunden, der er nødvendig for at opnå en høj kvalitets undervognsbehandling.
Sprøjteskema af Dinitrol til netop din bil
Dinitrol udvikler selv alle detaljerede sprøjteskemaer, som er din garanti for en kvalitets undervognsbehandling.
Kontrolleret af Teknologisk Institut
Teknologisk Institut gennemgår alle Dinitrol Centre i hele landet ved uanmeldte kontroller. Teknologisk Institut kontrollerer alle bilens hulrum og vanger for at se om undervognen har været skilt ad og om undervognsbehandlingen lever op til Dinitrols høje standard.
Adskillelse er yderst vigtigt
Den bedste pris på undervognsbehandling.
Giv din bil Verdens Bedste undervognsbehandling. Hos Dinitrol bliver den adskilte bilbund højtryksrenset med 50 grad varmt vand, hvorefter bilen tørres, inden selve undervognsbehandlingen kan påføres. Danmark udgør sammen med få andre, mindre nationer en særlig klimaudfordring, som producenterne godt kunne tackle, hvis de ville. Men rustklimamarkederne er så små, at det er for dyrt og kompliceret at indarbejde en tilstrækkelig beskyttelse mod rust i produktionen. Hvis du ikke er typen der skifter bil hvert år, så er en undervognsbehandling alle pengene værd. Vores profesionelle Dinitrol-undervognsbehandling forebygger rustangreb på din bil.
En Dinitrol-behandling er en god investering
Alle biler skal have en undervognsbehandling så snart de kører ud fra forhandleren.
Alle biler skal helst have en undervognsbehandling fra de er helt nye, da de ofte ikke er produceret til det danske klima. Dit kørselsmønster og klimaet er afgørende for, hvor ofte din bil skal have undervognsbehandling. Kører du meget, i salt og sne eller meget på grusveje, vil din bil sandsynligvis have behov for hyppigere undervognsbehandling end, hvis du kørte mindre.
Dinitrol anbefaler, at du hvert andet år får kontrolleret om din bil trænger til undervognsbehandling, før du sender den til undervognsbehandling. Du kan fx få et rusttjek hos dit lokale Dinitrol center.
Hvis du har købt en brugt bil, der ikke har fået undervognsbehandling for nylig, vil Dinitrol anbefale dig, at du giver den en undervognsbehandling. Erfaringerne viser, at brugtbilkøbere beholder bilerne længere end nybilskøbere. Ved at få en undervognsbehandling kan du mindske udgifterne til rustrelaterede skader.
Moderne rustbehandlingscentre
Dinitrols moderne undervognsbehandling centre har gode tørrefaciliteter. Derfor kan man give bilen en undervognsbehandling effektivt hele året rundt. Men traditionen tro er der meget stort pres på centrene i efterårsmånederne, inden der sættes ind med saltning af vejene.
Udviklingen i sprøjteskemaerne til undervognsbehandling, der blandt andet viser, hvor bilens dele skal adskilles ved undervognsbehandling, taler deres eget tydelige sprog. En bilmodel fra 2010 og frem er pakket ind i langt flere plastplader end tidligere. Det skyldes blandt andet, at bilfabrikanterne gerne vil minimere vindmodstanden, så bilerne kan køre længere på literen. Og at vitale dele som bremserør og elbilernes højspændingsledninger mv. skal have tilstrækkelig undervognsbehandling. Konsekvensen er desværre, at det øger risikoen for rustangreb og behov for undervognsbehandling betydeligt.
Teknologisk Institut anbefaler undervognsbehandling
Derfor er anbefalingen fra Teknologisk Institut også, at man som forbruger giver sin bil undervognsbehandling, også selvom bilen kommer direkte fra fabrikken.
En undervognsbehandling på et undervognsbehandling center, som er underlagt rutinemæssig uvildig stikprøvekontrol, er garanti for at alle plastplader, bundskjolde og inderskærme afmonteres, og at bagvedliggende områder inspiceres, rengøres med vand og tørres grundigt, før undervognsbehandling udføres.
Adskillelse af bilens bundplader er altafgørende, når din bil undersøges for rustangreb før undervognsbehandling. Dørrammer og hjulkasser ruster ikke nævneværdigt i forhold til bilens bund, og derfor kan bilen se flot og skinnende ud på parkeringspladsen. Når bilen hejses op når den skal have undervognsbehandling, kan virkeligheden være en helt anden. Man kan godt få et hint om, hvorvidt der er forekomst af rustangreb ved at kigge på fx hjulkasser og de steder på vognbunden, hvor der ikke er dækplader af plast og se om bilen skal have undervognsbehandling. Det fulde overblik over bilens tilstand, får man dog først, når alle pladerne er afmonteret og vognbunden er blotlagt.
Da adskillelsen af bundplader af essentielt for at minimere risikoen for rustangreb, får man hos Dinitrol fotodokumentation for, at pladerne har været afmonteret ifm. undervognsbehandling
Plastplader i undervognen skaber rust
Mange nye biler, og ikke mindst dyrere mærker og modeller, har beskyttende pladedele i hjulkasser og bilens bund. Pladerne udgør en reel beskyttelse af bilbunden også i forhold til rustangreb, men ironisk nok kan de også være årsagen til rust. Derfor er det vigtigt med en Dinitrol undervognsbehandling til, at undervognsbehandle din bil.
I mange tilfælde højner undervognsbehandling din bils værdi sammenlignet med hvis den ikke var undervognsbehandlet, og din bil vil holde længere. Derudover bliver der færre udgifter til reparationer, der er rustrelaterede. Det kan også være et godt salgsargument – især hvis du vil sælge din bil privat.
Pris på undervognsbehandling
Pris på undervognsbehandling skal ikke være den afgørende faktor for valg af undervognsbehandling og center, for det er vigtigste er, at arbejdet udføres ordentligt af erfarne professionelle sprøjteteknikere hos Dinitrol – ellers virker undervognsbehandlingen ikke!
Dinitrol har god undervognsbehandling pris
Undervognsbehandling og pris. Det er vigtigt, at der bruges tid på forberedelse, adskillelse, afrensning – som gør Dinitrol til verdens bedste undervognsbehandling. Dinitrol har de bedste priser på undervognsbehandling og du kan altid søge efter dit lokale center og slå din undervognsbehandling pris op online. Vi gør alt for at det er nemt for dig som kunde, at få en Dinitrol undervognsbehandling.
Teknologisk Institut anbefaler ikke billig undervognsbehandling
Billig rustbehandling kan betyde falsk tryghed og koste dig mange penge. Teknologisk Institut anbefaler, som minimum, at stille disse krav:
1. Fotodokumentation for afmontering af inderskærme og afdækninger i vognbund
Fotodokumentation for at inderskærme og afdækninger er afmonteret. Dette forarbejde kan tage 1-3 timer, og det er ofte her, der bliver gået på kompromis for at tilbyde en lavere pris. Det er vigtigt, at du kan identificere din bil via foto af nummerpladen/stelnummeret. Samt 3 -5 fotos af de afmonterede dele. Fotos bruges også til at dokumentere evt. rustskader inden påføring af rustbeskyttelsesprodukt.
2. Afrensning med højtryks varmt vand og efterfølgende tørring
Bilen afrenses med højtryksvand og efterfølgende tørring inden behandling.
3. Sprøjteskema. Sikrer at undervognsbehandling udføres de rigtige steder uden at skade bilen
Centeret anvender sprøjteskema specielt til din bilmodel.
4. Godkendt rustbeskyttelsesprodukt
Produktet skal være foreneligt med bilens oprindelige rustbeskyttelse. Dette sikres ved en uvildig test af produktet.
5. Centeret er tilsluttet UVILDIG kontrolordning. Teknologisk Instituts ordning er uvildig
Pas på, når der tilbydes priser, der er 30-40-50 % lavere end øvrige centres. Forklaringen er ofte, at der er gået på kompromis. En meget dårligt udført rustbeskyttelse kan være næsten værdiløs. Derfor er det vigtigt, at du tjekker centrets tilslutning til uvildig kontrolordning. Teknologisk Instituts kontrolordning sikrer, at kravene i punkt 1 – 4 er overholdt.
Oftest stillede spørgsmål angående Dinitrol
Er du i tvivl om Dinitrol eller konceptet, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice hos Dinitrol Danmark. 43 63 14 00
Skal jeg rustbeskytte min elbil?
Dinitrol er eksperter i at rustbeskytte el- og hybridbiler.
Din el- eller hybridbil består af mange elektriske og kritiske dele, og det kræver derfor specialister med årevis erfaring og specialuddannelse til, at undervognsbehandle din bil med den kvalitet den kræver og fortjener.
Et af de vigtigste elementer på din el- og hybridbil er batteriet, som man fra producentens side plastafdækker i hele vognbunden. Denne omfattende plastdækning holder imidlertid mere på fugten, som dermed øger risikoen for rustangreb. Til at behandle batteriet benytter man Dinitrols tynde, gennemsigtige og transparente specialprodukt, der ikke skader batteriet
Kan jeg rustbeskytte min tesla?
På grund af det ekstremt korrosive Danske klima, med megen fugt året rundt og salt i vinterperioden, anbefales det at korrosionsbeskytte alle metaloverflader, som opholder sig udendørs i Danmark, også aluminium!
Da de fleste bilejere er opmærksom på denne ”klima-udfordring” i Danmark, har det afledt en naturlig efterspørgsel hos Dinitrol-centrene fra div. Tesla-ejere, som vil have Deres Tesla korrosionsbeskyttet.
DINITROL i DANMARK har derfor udarbejdet et behandlingskoncept specielt til Tesla, hvor de valgte produkter er fremstillet specielt til aluminium.
Kundeoplysning vedr. garantiforhold:
NB! Når en Tesla-kunde retter henvendelse til et Dinitrol-Center, er det dog vigtigt at præciserer de garantimæssige forhold vedr. fabriksgarantien:
”Tesla Motors anbefaler som udgangspunkt ikke, at en Tesla korrosionsbeskyttes på eftermarkedet. Følgeskader afledt af korrosionsbeskyttelsen på bilen, dækkes ikke af Tesla Motors fabriksgaranti”.
Det siger sig selv, at de valgte Dinitrol-produkter indeholdt i ”Tesla-konceptet” ikke skader de metal- og ståltyper, som en Tesla er fremstillet af.
Det er dog yderst vigtigt, at korrosionsbeskyttelsen foretages ud fra Dinitrol’s behandlingskoncept vedr. fremgangsmåde, produktvalg og at man benytter Dinitrol’s sprøjteskemaet over en Tesla.
Hvor længe holder rustbeskyttelse?
Din bils rustbeskyttelse bliver slidt over tid og kræver derfor en efterbehandling for at sikre, at din bil bliver ved med at være rustfri. Hos Dinitrol anbefaler vi, at din bil behandles hvert 2.-3. år, alt afhængig af kørelsesmønster og stand på behandlingstidspunktet. Er din bil tilmeldt Dinitrols garantiordning skal bilen genbehandles hvert 2. eller 3. år afhængig af, hvilken garanti din bil er tilmeldt. Dette kan ses på dit garantibevis. Dinitrols garanti giver dig 100% bekymringsfrihed. Garantien opretholdes ved at få en Dinitrol Efterbehandling inden den anviste behandlingsdato på garantibeviset er udløbet.
Er undervognsbehandling nødvendigt for min bil?
Alle biler bør undervognsbeskyttes fra ny for at forlænge bilens levetid, da bilerne ikke er produceret til det danske klima og din fabriksgaranti ikke dækker mod rust. Køber man en ny bil, dækker fabriksgarantien rigtigt nok rustskader. Men mange overser, at det kun gælder ved indefrakommende gennemtæring, men ikke på mekaniske dele og bremserør, som har med bilens sikkerhed og drift at gøre – skader, der nemt opstår med tonsvis af salt på vejene i det fugtige danske klima.
Dinitrol rustbeskyttelse - hvor lang tid tager det?
Alt afhængig af hvilken bil der skal undervognsbehandles samt størrelsen på det, kan behandlingstiden varierer. En typisk undervognsbehandling tager omkring 2 dage. Se her for at finde mere information om behandlingstiden.
Hvad betyder rustbeskyttelse for min bil?
En Dinitrol rustbeskyttelse betyder, at din bil får en længere levetid, bedre gensalgsværdi den dag du skal sælge den videre og så mindsker du udgifterne til rustreparationer og udskiftning af mekaniske dele, som ofte kan være bekosteligt. Hvis du vil undgå problemer med rust i din bil, anbefaler vi en Dinitrol rustbeskyttelse til enhver tid.
Undervognsbehandling – Hvor bliver det gjort?
Hos Dinitrol kan du altid finde et center tæt på hvor du bor. Vi er en landsdækkende kæde med over 65 centre, og vi har en undervognsbehandling, som passer netop til din bil, uanset alder og stand. Dinitrol har markedets bedste kvalitet med flest års erfaring – det går vi aldrig ned på. Det handler om din bil, og derfor er det utroligt vigtigt at du tager det rigtige valg når du vælger hvilken udbyder, som skal undervognsbehandle din bil.
Hvor finder jeg prisen på en Dinitrol behandling?
For at få en pris på netop din bil skal du finde dit nærmeste Dinitrol center her på hjemmesiden. De fleste centre har online booking, hvor du kan finde prisen på din bil via “book her”. De få centre som ikke har online booking, er du nødt til at tage fat i centret telefonisk.