Alle biler skal rustbeskyttes
Undervognsbehandling til din bil uanset, alder, stand og drivmiddel.
Derfor vælger tusindvis en Dinitrol-behandling
Med Dinitrol får du en undervognsbehandling af højeste kvalitet. Vi går aldrig på kompromis med vores kvalitet og service til dig som kunde.
Du får dokumentation af din behandling
Dinitrol Fotodokumentation er din sikkerhed for, at bilen har undergået den omfattende adskillelse af vognbunden, der er nødvendig for at opnå en høj kvalitets undervognsbehandling.
Unikt sprøjteskema udviklet af Dinitrol til netop din bil
Dinitrol udvikler selv alle detaljerede sprøjteskemaer, som er din garanti for en kvalitets undervognsbehandling.
Uvildig kontrol af Teknologisk Institut
Teknologisk Institut gennemgår alle Dinitrol Centre i hele landet ved uanmeldte kontroller. Teknologisk Institut kontrollerer alle bilens hulrum og vanger for at se om undervognen har været skilt ad og om undervognsbehandlingen lever op til Dinitrols høje standard.
Eksperter i mere end 55 år
Beskyt din bil med den undervognsbehandling, som passer netop til din bil via dit lokale Dinitrol Center.
Adskillelse er en nødvendighed
Giv din bil Verdens Bedste undervognsbehandling. Hos Dinitrol bliver den adskilte bilbund højtryksrenset med 50 grad varmt vand, hvorefter bilen tørres, inden selve undervognsbehandlingen kan påføres. Danmark udgør sammen med få andre, mindre nationer en særlig klimaudfordring, som producenterne godt kunne tackle, hvis de ville. Men rustklimamarkederne er så små, at det er for dyrt og kompliceret at indarbejde en tilstrækkelig beskyttelse mod rust i produktionen. Hvis du ikke er typen der skifter bil hvert år, så er en undervognsbehandling alle pengene værd. Vores profesionelle Dinitrol-undervognsbehandling forebygger rustangreb på din bil.
Undervognsbehandling er en god investering
Alle biler skal helst have en undervognsbehandling fra de er helt nye, da de ofte ikke er produceret til det danske klima. Dit kørselsmønster og klimaet er afgørende for, hvor ofte din bil skal have undervognsbehandling. Kører du meget, i salt og sne eller meget på grusveje, vil din bil sandsynligvis have behov for hyppigere undervognsbehandling end, hvis du kørte mindre.
Dinitrol anbefaler, at du hvert andet år får kontrolleret om din bil trænger til undervognsbehandling, før du sender den til undervognsbehandling. Du kan fx få et rusttjek hos dit lokale Dinitrol center.
Hvis du har købt en brugt bil, der ikke har fået undervognsbehandling for nylig, vil Dinitrol anbefale dig, at du giver den en undervognsbehandling. Erfaringerne viser, at brugtbilkøbere beholder bilerne længere end nybilskøbere. Ved at få en undervognsbehandling kan du mindske udgifterne til rustrelaterede skader.
Moderne undervognsbehandling
Dinitrols moderne undervognsbehandling centre har gode tørrefaciliteter. Derfor kan man give bilen en undervognsbehandling effektivt hele året rundt. Men traditionen tro er der meget stort pres på centrene i efterårsmånederne, inden der sættes ind med saltning af vejene.
Udviklingen i sprøjteskemaerne til undervognsbehandling, der blandt andet viser, hvor bilens dele skal adskilles ved undervognsbehandling, taler deres eget tydelige sprog. En bilmodel fra 2010 og frem er pakket ind i langt flere plastplader end tidligere. Det skyldes blandt andet, at bilfabrikanterne gerne vil minimere vindmodstanden, så bilerne kan køre længere på literen. Og at vitale dele som bremserør og elbilernes højspændingsledninger mv. skal have tilstrækkelig undervognsbehandling. Konsekvensen er desværre, at det øger risikoen for rustangreb og behov for undervognsbehandling betydeligt.
Teknologisk Institut anbefaler undervognsbehandling
Derfor er anbefalingen fra Teknologisk Institut også, at man som forbruger giver sin bil undervognsbehandling, også selvom bilen kommer direkte fra fabrikken.
En undervognsbehandling på et undervognsbehandling center, som er underlagt rutinemæssig uvildig stikprøvekontrol, er garanti for at alle plastplader, bundskjolde og inderskærme afmonteres, og at bagvedliggende områder inspiceres, rengøres med vand og tørres grundigt, før undervognsbehandling udføres.
Adskillelse af bilens bundplader er altafgørende, når din bil undersøges for rustangreb før undervognsbehandling. Dørrammer og hjulkasser ruster ikke nævneværdigt i forhold til bilens bund, og derfor kan bilen se flot og skinnende ud på parkeringspladsen. Når bilen hejses op når den skal have undervognsbehandling, kan virkeligheden være en helt anden. Man kan godt få et hint om, hvorvidt der er forekomst af rustangreb ved at kigge på fx hjulkasser og de steder på vognbunden, hvor der ikke er dækplader af plast og se om bilen skal have undervognsbehandling. Det fulde overblik over bilens tilstand, får man dog først, når alle pladerne er afmonteret og vognbunden er blotlagt.
Da adskillelsen af bundplader af essentielt for at minimere risikoen for rustangreb, får man hos Dinitrol fotodokumentation for, at pladerne har været afmonteret ifm. undervognsbehandling
Plastplader i undervognen skaber rust. Undervognsbehandling nødvendigt.
Mange nye biler, og ikke mindst dyrere mærker og modeller, har beskyttende pladedele i hjulkasser og bilens bund. Pladerne udgør en reel beskyttelse af bilbunden også i forhold til rustangreb, men ironisk nok kan de også være årsagen til rust. Derfor er det vigtigt med en Dinitrol undervognsbehandling til, at undervognsbehandle din bil.
I mange tilfælde højner undervognsbehandling din bils værdi sammenlignet med hvis den ikke var undervognsbehandlet, og din bil vil holde længere. Derudover bliver der færre udgifter til reparationer, der er rustrelaterede. Det kan også være et godt salgsargument – især hvis du vil sælge din bil privat.
Ofte stillede spørgsmål angående Dinitrol
Er du i tvivl om Dinitrol eller konceptet, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice hos Dinitrol Danmark. 43 63 14 00
Hvor længe Dinitrol undervognsbehandling?
Din bils rustbeskyttelse bliver slidt over tid og kræver derfor en efterbehandling for at sikre, at din bil bliver ved med at være rustfri. Hos Dinitrol anbefaler vi, at din bil behandles hvert 2.-3. år, alt afhængig af kørelsesmønster og stand på behandlingstidspunktet. Er din bil tilmeldt Dinitrols garantiordning skal bilen genbehandles hvert 2. eller 3. år afhængig af, hvilken garanti din bil er tilmeldt. Dette kan ses på dit garantibevis. Dinitrols garanti giver dig 100% bekymringsfrihed. Garantien opretholdes ved at få en Dinitrol Efterbehandling inden den anviste behandlingsdato på garantibeviset er udløbet.
Er undervognsbehandling nødvendigt for min bil?
Dinitrol rustbeskyttelse - hvor lang tid tager det?
Hvad betyder rustbeskyttelse for min bil?
Undervognsbehandling – Hvor bliver det gjort?
Hvor finder jeg prisen på en Dinitrol behandling?
Skal jeg rustbeskytte min elbil?

Har du andre spørgsmål?
Se vores udvidede FAQ eller kontakt vores kundeservice.