Alt om Dinitrol rustbeskyttelse..

Ved at rustbeskytte din bil mindsker du udgifterne til rustrelaterede skader.

rustbeskyttelse

Hvorfor skal din bil rustbeskyttes?

Pas på din bil i mange år med en Dinitrol rustbeskyttelse. Din bil vil være dig taknemlig.

For at give din bil de bedste leveforhold, bør du være opmærksom på…

  • At rustbeskytte din bil så hurtigt som muligt – gerne før første køretur
  • At du parkerer din bil i en garage, der er opvarmet til ca. 20 grader eller i en carport med god luftcirkulation
  • At du som udgangspunkt kan fravælge undervognsvask i en vaskehal, hvis din bil er rustbeskyttet
  • At overdreven (ca. hvert 14. dag til 1 gang om måneden) brug af undervognsvask kan medføre unødvendigt slid på rustbeskyttelsen
  • At du sørger for at få efterbehandlet din rustbeskyttelse hvert 2.-3. år

Ofte stillede spørgsmål angående rustbeskyttelse

Er du i tvivl om Dinitrol eller rustbeskyttelse, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Hvor længe Dinitrol holder rustbeskyttelse?

Din bils rustbeskyttelse bliver slidt over tid og kræver derfor en efterbehandling for at sikre, at din bil bliver ved med at være rustfri. Hos Dinitrol anbefaler vi, at din bil behandles hvert 2.-3. år, alt afhængig af kørelsesmønster og stand på behandlingstidspunktet. Er din bil tilmeldt Dinitrols garantiordning skal bilen genbehandles hvert 2. eller 3. år afhængig af, hvilken garanti din bil er tilmeldt. Dette kan ses på dit garantibevis. Dinitrols garanti giver dig 100% bekymringsfrihed. Garantien opretholdes ved at få en Dinitrol Efterbehandling inden den anviste behandlingsdato på garantibeviset er udløbet.

Er rustbeskyttelse nødvendigt for min bil?

Alle biler bør få en rustbeskyttelse fra ny for at forlænge bilens levetid, da bilerne ikke er produceret til det danske klima og din fabriksgaranti ikke dækker mod rust. Køber man en ny bil, dækker fabriksgarantien rigtigt nok rustskader. Men mange overser, at det kun gælder ved indefrakommende gennemtæring, men ikke på mekaniske dele og bremserør, som har med bilens sikkerhed og drift at gøre – skader, der nemt opstår med tonsvis af salt på vejene i det fugtige danske klima.

Dinitrol rustbeskyttelse - hvor lang tid tager det?
Alt afhængig af hvilken bil der skal undervognsbehandles samt størrelsen på det, kan behandlingstiden varierer. En typisk undervognsbehandling tager omkring 2 dage. Se her for at finde mere information om behandlingstiden.
Hvad betyder rustbeskyttelse for min bil?
En Dinitrol rustbeskyttelse betyder, at din bil får en længere levetid, bedre gensalgsværdi den dag du skal sælge den videre og så mindsker du udgifterne til rustreparationer og udskiftning af mekaniske dele, som ofte kan være bekosteligt. Hvis du vil undgå problemer med rust i din bil, anbefaler vi en Dinitrol rustbeskyttelse til enhver tid.
Rustbeskyttelse – Hvor bliver det gjort?

Hos Dinitrol kan du altid finde et center tæt på hvor du bor. Vi er en landsdækkende kæde med over 65 centre, og vi har en rustbeskyttelse, som passer netop til din bil, uanset alder og stand. Dinitrol har markedets bedste kvalitet med flest års erfaring – det går vi aldrig ned på. Det handler om din bil, og derfor er det utroligt vigtigt at du tager det rigtige valg når du vælger hvilken udbyder, som skal give din bil en rustbeskyttelse.

Hvor finder jeg prisen på en Dinitrol behandling?
For at få en pris på netop din bil skal du finde dit nærmeste Dinitrol center her på hjemmesiden. De fleste centre har online booking, hvor du kan finde prisen på din bil via “book her”. De få centre som ikke har online booking, er du nødt til at tage fat i centret telefonisk.
Skal jeg rustbeskytte min elbil?
Alle biler ruster i Danmark, inklusiv elbiler. Derfor er det sund fornuft, at forlænge din elbils levetid med en rustbeskyttelse. Du kan læse mere her og booke tid hos dit nærmeste Dinitrol center.
spørgsmål til rustbeskyttelse
Har du andre spørgsmål?

Se vores udvidede FAQ eller kontakt vores kundeservice.

Dinitrol anbefaler, at du giver din bil en rustbeskyttelse så hurtigt som muligt

Det sikreste og mest økonomiske for dig og din bil, er at give den en rustbeskyttelse så hurtigt som muligt.

Det danske klima kræver, at din bil får en rustbeskyttelse

Danmark udgør sammen med få andre, mindre nationer en særlig klimaudfordring, som producenterne godt kunne tackle, hvis de ville. Men disse markeder er så små, at det er for dyrt og kompliceret at indarbejde en tilstrækkelig rustbeskyttelse mod rust i produktionen. Derfor opfordrer vi altid til at forebygge og give bilen en rustbeskyttelse fra start.

El- og hybridbiler danner ny grobund for rustbeskyttelse

Vi har efterhånden sagt det mange gange – biler er ikke produceret til det danske klima, og det gælder også for elbiler. Derfor er den første rustbeskyttelse den vigtigste, fordi den sikrer, at du får beskyttet alle dele af bilen. Jo hurtigere du gør det, jo længere er din bils levetid. Hellere forebygge end fjerne rust!

rustbeskyttelse til nye el og hybridbiler

Rustbeskyttelse til el- og hybribiler kræver specialister

Alle nye biler, og dermed også elbiler skal have en rustbeskyttelse for at forlænge bilens levetid. Dog skal man være opmærksom på, at der er specielt sprøjteskema til hybrid, plug-in hybrid og el-biler.

Miljøvenlig rustbeskyttelse

Hos Dinitrol arbejder vi altid for at yde den mest miljøvenlige rustbeskyttelse. Derfor udvikler vi løbende vores produkter, så vores behandlinger tærer mindst muligt på klimaet.

Du kan også selv blive en del af klimakampen ved at give din bil en rustbeskyttelse hurtigst muligt. Din bil vil holde flere år og skal derfor ikke skrottes år for tidligt.

miljøvenlig rustbeskyttelse til din bil
rustbeskyttelse til rustne biler

El- og hybridbiler ruster også – og kræver rustbeskyttelse

El- og hybridbiler har for alvor bidt sig fast på det danske bilmarked og er nu at finde i mange danske garager. Mange danskere tror dog fejlagtigt, at disse biler er modstandsdygtige overfor rust og derfor ikke skal have en rustbeskyttelse. El- og hybridbilerne ruster dog på samme vis som de almindelige diesel- og benzinbiler.

Skjulte rum er godt for skidt, men skidt for bilen

Skjulte rum og hulrum udgør små rustfælder for alle biler.

En kvalitets rustbeskyttelse kræver adskillelse

Vidste du, at der i mange nye biler kan samle sig op til 10 liter kondensvand samt store mængder snavs, som sætter sig bag undervognens plastplader, i hulrum og i lyddæmpende svampe?
Det er bag plastpladerne, i hulrum og i svampene at fugten for alvor får lov til at arbejde og i sidste ende kan forårsage rust. Hos Dinitrol afmonterer vi derfor altid plastplader i vognbunden og inderskærme, inden vi foretager en rustbeskyttelse. Det samme gælder alle lyddæmpende svampe i det omfang, det er muligt. Det sikrer en ordentlig afvaskning og rengøring af vognbunden, ligesom det også giver det bedste resultat af din rustbeskyttelse.

Specieltudviklet sprøjteskema til din bil sikrer en godkendt rustbeskyttelse

Sprøjteskemaer er altafgørende, når det kommer til rustbeskyttelse af høj kvalitet. Det er nemlig de unikke sprøjteskemaer, der viser bilens skjulte hulrum og ikke mindst de elektroniske dele og sensorer, som er yderst vigtige at rustbeskytte.
Vi udvikler detaljerede sprøjteskemaer til alle bilmodeller, og hvis du er i tvivl om, hvorvidt vi også har et sprøjteskema til din bil, så tøv endelig ikke med at spørge i dit lokale center.

Verdens bedste rustbeskyttelse

Dinitrol går aldrig på kompromis med vores kvalitet og rustbeskyttelse til dig som kunde.

rustbeskyttelse og fotodokumentation

01. Fotodokumentation

Dinitrol Fotodokumentation er din sikkerhed for, at bilen har undergået den omfattende adskillelse af vognbunden, der er nødvendig for at opnå en høj kvalitets rustbeskyttelse.

02. Sprøjteskemaer

Dinitrol udvikler selv alle detaljerede sprøjteskemaer til alle bilmodeller og med markedets mest detaljerede sprøjteskemaer, er vi danskernes foretrukne rustbeskyttelsesekspert.

 rustbeskyttelseog sprøjteskema
kontrol af rustbeskyttelse

03. Uvildig kontrol

Teknologisk Institut gennemgår alle Dinitrol Centre i hele landet ved uanmeldte kontroller. Teknologisk Institut kontrollerer alle bilens hulrum og vanger for at se om undervognen har været skilt ad og om undervognsbehandling lever op til Dinitrols høje standard.

Find dit nærmeste Dinitrol Center